iPhone(II)

… continuare
Ca si experienta vizuala iPhone poate fi un candidat serios la titlul de capodopera. abordarea noua intr-un domeniu in care multi inca merg pe variante batatorite, este aici cheia succesului. Dar nu pot fi trecute cu vederea deficientele tehnologice, impunerile comerciale si mai ales lipsa de sustinere.
Sa le iau pe rand (Cu dedicatie si pentru Teo)


(sursa:GIZMODO)

- deficiente tehnologice. interfata este revolutionara prin inovatie dar sa nu uitam ca inca este la prima versiune fiind destul de greoaie in ceea ce priveste curba de invatare/obisnuinta (chiar daca se afirma contrariul) dar si de folosire (este adevarat ce se spune despre scrierea unui e-mail sau sms). Interfata lucreaza impecabil cu functiile de muzica si video dar pentru astea exista iPod. Nu in ultimul rand este bine de stiut ca pentru multi utilizatori, obisnuinta cu interfata este printre cele mai importante decizii la achizitionarea unui terminal nou.

- impunerile comericiale. intuind (si cred sustinand) intreaga nebunie controlata pre si post lansare cei de la Apple incearca sa impuna performante comerciale putin irationale partenerilor comerciali. Contand pe o isterie de masa acestia incearca sa impuna operatorilor anumite restrictii comerciale cu o rata de succes discutabila. iPhone a fost contruit si nu este ceva de ascuns, in jurul lui iTunes (cash cow-ul lui Apple, care ii aduce o parte insemnata din profit gratie milioanelor de iPods vandute).Problema directa este data de serviciile VAS ale operatorilor care nu isi doresc sa isi canibalizeze serviciile de muzica (sau content/continut) atat de greu creeate si care apar ca o ultima arma in retentia si fidelizarea clientilor. Sa arunci practic la gunoi investitiile doar pentru un terminal frumos este o prostie fara egal pe care nimeni din industrie nu este dispus inca sa o faca. Mai ales ca share-ul din vanzari propus de Apple acestor operatori este nesemnificativ. Aplicatiile si serviciile pentru iPhone sunt o alta componenta care limiteaza succesul acestei platforme terminal. Cu Apple tinand sub control o mana de dezvoltatori si un OS mai mult decat ascuns sunt slabe sanse ca o configurare sau personalizarre a terminalului sa fie posibila in urmatoarea perioada. Sau poate niciodata.

- sustinere. Pentru ca un terminal sa aiba succes in ziua de astazi este necesar ca acesta sa aiba o sustinere importanta din partea operatorilor de telefonie mobile, oriunde ar fi acestia. Fara sustinere si uneori subventionare cu greu se ating cifre importante de vanzare. Cifre care sa conteze si sa faca diferenta. Pentru iPhone inca nu s-au anuntat concesii majore. Si nici nu cred ca vor fi prea curand. Alegerea lui AT&T in US a fost pur conjuncturala. Nu exista un operator GSM mai mare iar AT&T avea nevoie si de un hipe in imagine pe masura ce isi facea rebranding (din Cingular in AT&T).
Este greu de crezut ca Apple va rezista in competitie cu toti greii industriei, atat producatori de terminale cat si operatori. Insa nu pot ascunde bucuria de a avea putin aer proaspat in aceasta industrie.
 
iPhone este o jucarie frumoasa dar mai are pana cand va deveni un telefon. In primul rand ar trebui sa stie sa se pozitioneze pentru ca nu este nici in zona business (ii lipsesc majoritatea functiilor) nici in cea de consumer (este prea scump chiar si subventionat). Strategia celor de la Apple dar si timpul vor decide….
 
njoy 
 
 
Acest articol a fost publicat în Diverse și etichetat cu , , , , . Salvează legătura permanentă.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

*

Poți folosi aceste etichete HTML și atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

(insereaza codul din stanga)