La revedere …. part 2

Cel putin o insemnare (Ionut Oprea) m-a facut sa incerc a completa subiectul deschis despre estomparea concurentei in contextul achizitiilor facute de un (alt) fond de investitii pe piata dot ro. Scopul acestor insemnari nu este de critica sau incuraja situatia de pe piata ci doar de a aduce in discutie fenomenele conexe ce pot sa apara in urma acestor "rasturnari de situatie" de pe piata.
 
Sunt sigur ca in acest moment sunt multi care viseaza infuzii masive de capital pentru dezvoltarea afacerii on-line, mai mult sau mai putin originala, pe care o pastoresc. Cel putin urmatoarele intrebari ar trebui sa isi gaseasca raspunsuri prioritar oricarui vis (de orice fel). 
 
- ce potential are afacerea mea? . NetBridge a investit cosntant in achizitia si sustinerea a multor afaceri on-line mizand pe un concept interesant de acoperire a mai multor sectoare de business. La fel si site-urile (serviciile) care sunt sutinute de trusturi de presa sau corporatii mai mult sau mai putin independente financiar. Sunt putine serviciile on-line (100%) care sa se sutina singure. Tiger Global Management a investit acolo unde s-a putut iar pentru asta a fost nevoie sa scoata sume $ frumusele. Deoarece alta alternativa nu cred ca exista.
 
- cat de bun manager sunt? Majoritatea afacerilor on-line au pornit ca si pasiuni de moment care au ajuns sa prinda un good momentum. Ceea ce le face sa ramana in picioare. Asta nu inseamna ca cei care le coordoneaza sunt foarte buni manageri cu pregatire pe aceasta piata. Sigur, se actioneaza din instinct dar nu intotdeauna instinctul este calitatea de baza la un manager. Deseori confruntati cu alegeri dificile, neexperimentati, acestia ajung sa faca greseli catastrofale pe toate termenele.
 
 
- gandesc global ? web-ul este cu preponderenta global. chiar daca populam site-uri cu .ro in coada asta nu inseamna ca nu trebuie sa avem o viziune globala de intelegere si manevra. Iar prin global nu inteleg neaparat spatiul www total, ci si o modalitate de a creea interconexiuni si abordari afara din curtea proprie. A lasa invidia la o parte, la fel si tentatia de a copia sau a arata cu degetul, ar fi optiuni viabile si folositoare la acest moment.
 
- cum (ma) vand ? poate cea mai importanta intrebare la acest moment in mintea multora. Raspunsul este complicat de simplu. Identifica ce vinzi, de ce vrei sa o faci si cum vei proceda in continuare. Uneori o gramada de bani, oricat de mare sau de mica nu are nici un sens daca nu stii cum sa o cheltui eficient. Este recomandat sa ai un plan general al carui subansamble sa le detaliezi pe cat de mult poti. 
 
Mana intinsa de TGM este dupa parerea mea doar o mica validare a potentialului pietei, care pana acum s-a zbatut intre a numara milioanele virtuale generate din publicitatea on-line sau perfectarea de aliante incalcate inca inainte de semnarea trataelor. Spiritul de anarhie in turma este o componenta sociala reflectat si in virtual.
 
In oricare din cazuri este nevoie de abnegatie si continuitate. Chibitarea nu rezolva nimic. Ah, si sa nu uit… incercati sa fiti originali. macar in gandire.altfel va veti bucura de milioane doar in vis
 
n-joy
 
 
Acest articol a fost publicat în Diverse și etichetat cu , , , , , . Salvează legătura permanentă.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

*

Poți folosi aceste etichete HTML și atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

(insereaza codul din stanga)