On-line Advertising in Ro? WTF is that ?

Citesc siderat articole si insemnari in bloguri, cele mai multe cu
tenta SF, despre publicitatea on-line din Romania.
Pornim de la “meleoanele” de dolari expuse de Val care a plecat de la
Imedia la AdEvolution, care il contrazice pe Orlando de la Media Pro,
plecat recent de la Boom, care se uita amenintator la Calin de la
Neogen care incearca sa devina un mic Google AdSense si sa il lase in
urma pe Doru de la Arbomedia, care nu are nimic de impartit cu Vlad de
la Vodanet, si ajungem incet incet la minusculele cecuri pe care le
primesc cei care au site-uri de trafic mediu.
WTF, guys ?
In ultimele saptamani, fiecare emana cate o parere despre cat de mare
este placinta numita publicitate on-line in Romania. Situatia este
penibila si afecteaza negativ dezvoltarea unei comunitati coerente si
inteligente de utilizatori de internet. Pe toti ii mananca sa afle
despre ce se va intampla cu boom sau cu Imedia, sau cu orice alta
companie care a cazut sau s-a ridicat in ultima perioada. (ma rog,
este de comentat aici, poate intr-un alt moment).
Dar nu se uita ca piata, in ansamblul sau, nu numai ca este abia la
inceputuri, dar are si un cancer de toata frumusetea.

De ce ? Simplu. 

Utilizatorii (atitia cat sunt) se fac ca se uita la bannere. Agentiile
se fac ca platesc un pret bun pe CPM (sau orice alta metoda de
calcul). Advertiserii se fac ca isi aloca bugete din ce in ce mai
mari, cu toate ca nu sunt mai mult de 10 care au cat de cat coerenta
in asta. Iar proprietarii de site-uri isi fac planuri cum sa isi
cheltuie banii in asteptarea unuia care le va cumpara site-ul pe baza
unei prognoze pe 5 ani a vanzarilor de publicitate (cu o creste de 50%
pe an, nu ?).

Avem, deci, o jucarie care functioneaza scartaind, multumind sau nu,
atat cat se poate, pe toata lumea.

Ce s-ar intampla daca toti si-ar dezactiva afisarea de bannere in
browsere ? Cum am mai evolua daca baza de utilizatori ar scadea sau
daca advertiserii nu ar mai investi din cauza rezultatelor inconsistente ?

Solutia problemei consta, dupa parerea mea, in dezvoltarea treptata a
serviciilor platite si educarea graduala  a utilizatorilor catre a le
accepta ca atare. Comunismul Internetului unde totul este gratuit, dar
de proasta calitate si-ar trai ultimele zile. Avem nevoie de servicii
si de continut de calitate. Pe bani. Pe efort. Unde diferentierea se
va face prin calitatea serviciilor si acuratetea sistemului.
Aceasta corelata cu o campanie coordonata de educare, dar si de
crestere a bazei de utilizatori poate sa dea rezultate in urmatorii
ani. Altfel, nu cred ca avem sanse sa devenim jucatori importanti pe o
piata atat de mare (deschisa de UE).

Solutia de pana acum nu mai poate sustine dezvoltarea. Asta este clar.
Lasati orgoliile la o parte. Construiti pentru a avea ce exploata.

 
 
Linkuri pe aceasta tema
 
Acest articol a fost publicat în Diverse și etichetat cu . Salvează legătura permanentă.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

*

Poți folosi aceste etichete HTML și atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

(insereaza codul din stanga)