Doing Business Online

Bucuresti, 22 Noiembrie 2005


Doing Business Online, un eveniment organizat de linkmagazine,desfasurat
la Camera de Comert Bucuresti. As gresi daca as spune “contrar
asteptarilor a fost un eveniment reusit”. Cred ca mai potrivit ar fi
“am fost placut surprinsi de calitatea evenimentului si multitudinea de
invitati prezenti” care au ne-au tinut pe toti peste program pentru a
afla mai multe informatii despre domeniul comertului electronic romanes
atat la nivel general cat si practic in tot ceea ce tine de
implementare.

Prezentarile au fost in mare pare excelente cu cateva exceptii din care
a reiesit fie graba fie nepriceperea in a tine respectiv scrie o
prezentare. Dar acesta este un subiect pe care prefer sa il discut alta
data.

Intrebarile cele mai importante s-au axat pe implementarea unei solutii
de plata electronica pe un site de comert electronic dar si pe
informatii despre contextul acetui tip de business in romania de azi.

Cateva dintre ele cu raspunsuri succinte ():

- costul comisionului pentru tranzactii cu card influenteaza business-ul ?

Influenteaza in masura in care nu este luat in calcul de la inceput.
Comisioanele normale pe piata din Romania incep de la 5% per tranzactie
scazand procentual pe masura cresterii valorii tranzactionate luanr.
Contrar impresiei generale comisionul nu trebuie suportat de catre
comerciant putand fi migrat spre clientul cumparator. In fond comertul
electronic este un comert de comoditate nu ?


- cat de ridicate sunt costurile de implementare?

Relativ reduse. O taxa de instalare ~200Euro, una lunara de ~10Euro,
si costul unui certificat digital pentru securizarea tranzactiilor
(care poate varia de la ~60USD la ~300USD). Pentru inceput recomand
folosirea unui shopping cart nu foarte performant (Oscommerce[free] sau
X-cat[~100USD]) care isi face treaba decent.


- care sunt problemele intampinate de comercianti?

Problemele de frauda sunte cele mai reduse datorate in mare
sistemului de securitate si de tranzactie 3DSecure; cele mai frecvente
dupa parerea mea fiind cele de livrare(transport) si de promovare.


- este greu de pornit un business on-line ? dar de mentinut ?

Nu cred ca trebuie sa fii un guru pentru a porni un site de comert
electronic. In mare parte sistemele deja existente fac viata usoara si
celor care nu au nici o treaba cu programarea pe web.Trebuie doar
dorinta si ceva bani pentru a incepe.Pentru mentinut am doua cuvinte
cheie : satisfactia cumparatorului si promovare. Cine le respecta
ajunge departe.


- care sunt valorile de tranzactionare on-line cu carduri de plata ?

In momentul de fata cam 15% din tranzactiile on-line se realizeaza cu
card de credit, iar restul prin metode clasice (Cash On Delivery si
Ordin de Plata). Asta nu impiedica firme ca emag.ro sa aiba vanzari de 1M de USD pe luna

O lista completa este imposibil de realizat intr-un singur loc dar
sunt sigur ca plecand de la cele de aici vom putea consolida in timp,
una ceva mai mare.

Asemenea evenimente sunt benefice atat pentru consolidarea acestei
industii cat si, binenteles, pentru o mai buna intelegere a posibilelor
intrebari ale clientilor existenti sau potentiali.

Sper la mai multe.

Succes !

Mai multe despre comertul electronic ? visit this and this

Acest articol a fost publicat în Diverse. Salvează legătura permanentă.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

*

Poți folosi aceste etichete HTML și atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

(insereaza codul din stanga)