Google Analytics vs Trafic 3

.Subiectul este interesant si intrigant dar raspunsul practic este
unul si este extrem de simplu. First am sa va invit sa reflectati putin
la ceea urmatoarele intrebari si raspunsurile propuse de mine:

1. Ce ofera Google Analytics?

2. Ce oferta T3?

3. Ce ofera Trafic.ro?

4. Cum un isi analizeaza un webmaster site-ul?


1. Este un instrumend individual de analiza a unui site de dimensiuni
medii creeat de Google ca si “rafinator” al analizei pattern-urilor
de  trafic ale unui site. Rezultatele prezentate nu mi se par
spectaculoase ci mai degraba interesante, orientate spre politica de
companie in detrimentul utilizatorului. Pentru cei care doresc sa isi
“relationeze” brandul minuscul la cel al lui Google este o
alternativa  obligatorie. Fiind un site doar de analiza nu este
recomandat celor care doresc sa se compare cu competitia (un alt
subiect discutabil dar care hraneste pofta cel putin balcanica de a
vedea ce face si capra vecinului)


2. curat si bine lucrat doreste sa impuna respect pe piata
analizoarelor on-line.personal cred ca dezvoltarea a durat putin mai
mult decat trebuia. abordarea de business este comentabila dar
(semi)adecvata investitiei si pretentilor.de ce am nevoie de T3? este o
intrebare pe care ar trebui sa o puna cei care l-au creeat inaintea
potentialilor utilizatori.raspunsul : pentru ca este mai
bun/destept/samd este o gresala care ar risca sa dinamiteze sistemele
de pana acum care asa cum spunea cineva mai jos au ridicat cel putin un
anumit segment al businessului on-line de pe la noi. dupa rezolvarea
problemei de pozitionare ar mai fi nevoie de niste imbunatatiri sau cel
putin alinieri la tendintele pietii.



3. un veteran acceptat si contestat de toti in buna masura. dupa cum am
precizat, a sustinut(si sustine) atat afaceri de succes cat si pasiuni
care uneori sunt cel putin suspecte.hraneste foamea de show-off
existenta pe piata dar da si o dimensiune cat de cat reala a situatiei
internet-ului romanesc macar prin comparatii grosiere.

personal cred ca nu va suferi schimbari majore pana la momentul cand va
fi inchis afirmatie facuta plecand de la principiul “daca merge lasa-l
asa”



4.poate cel mai interesant punct pentru care nu am vazut discutii pina
acum. cred ca analizoarele on-line sunt doar scule semi-profesionale ca
sa nu spun amatoare. pentru big guys exista big toys: analizoarele
profesionale de log-uri (ex. webtrends 7).

nici macar nu le putem compara pentru ca ar fi sa judecam intre mere si banane.

mai mult decat o analiza a traficului acestea pot deveni instrumente
redutabile in lupta de marketing on-line, optimizare in motoare de
cautare sau cresterea uzabilitatii la nivelul utilizatorilor.
rapoartele isi gasesc aplicabilitate atat la nivelul departamentelor
tehnice cat si marketing, vanzari sau chiar warehousing(pentru cei
implicati in activitati de e-commerce).

folosite frecvent de marile site-uri sau cei care doresc cu adevarat
performanta 110% in orice moment si o situatie clara.si care binenteles
isi asuma si costurile.

concluzia.

google e mai mult pentru ei decat pentru noi;dar e nice sa fii analizat
de google pentru ca poate iti mai creste ranking-ul (noi tot speram si
de aceea punem toate prostiile in stadiul beta de la ei).

pentru cei mici care nu isi permit sa plateasca la servicii platite dar sunt si
prea orgoliosi sa se compare cu altii

t3 e abia un bebe care incearca sa se pozitioneze ca sa nu strice o
piata si asa semi-paranoida (siti site-uri care au cate 2,3 sau chiar 4
analizoare on-line pentru comparatie? eu da).


trafic.ro
este tata’ lor pentru cei care inca au nevoie de re-afirmare
zilnica.un must have totusi tocmai din acest motiv dar si pentru
rapoarte relativ corecte

analizoare de loguri. personal cred ca momentul lor a venit macar
pentru cele mai pertinente site-uri profesionale din romania cu toate
ca licentele pentru webtrends de ex se pot numara pe degetele de la o
mana. necesita atat suplimentarea investiilor in sw cat si in hw ceea
ce poate fi o problema. dar sunt clar viitorul chiar si atunci cand se
prezinta un raport pentru un potential marketer.

so puneti ce vreti pe site. oricum rezultatele vor varia date fiind si
metodele de calcul.atunci cand va veti intreba care este rezultatul
corect ati raspuns si la topicul acestei discutii.

Acest articol a fost publicat în Diverse. Salvează legătura permanentă.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

*

Poți folosi aceste etichete HTML și atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

(insereaza codul din stanga)